M E B L E
na zamówienie
695 831 184
Gwarancja
Zapewnienie dobrej jakości i prawidłowego funkcjonowania naszych mebli to jedno z głównych zadań jakie powierzają nam nasi klienci. W związku z tym dokładamy wszelkich starań tak w procesie produkcji jak i montażu aby nasze meble były wytrzymałe i niezawodne. Należy mieć jednak na uwadze iż decydując się na określony rodzaj materiału z którego mają być wykonane nasze meble, wybieramy również określoną jego wytrzymałość i odporność na czynniki zewnętrzne. Warto przed dokonaniem wyboru przeczytać zakładkę „materiały”. Oczywiście liczymy się również z błędami z naszej strony i dlatego udzielamy na produkowane i montowane przez nas meble 2 letniej gwarancji. Ponadto aby długo cieszyć się nowymi meblami bez uszkodzeń warto zapoznać się z zasadami eksploatacji i pielęgnacji jakie określiliśmy poniżej:

  1. Meble należy użytkować zgodnie z ich przeznaczeniem (np. meble kuchenne do przyrządzania posiłków a nie jako warsztat majsterkowicza) i konstrukcją (np. przechowywanie w szafkach wiszących zapasów mąki i cukru nie jest wskazane) w pomieszczeniach zamkniętych, suchych oraz zabezpieczonych przed negatywnym działaniem w szczególności:

    1. przez długotrwały (kilka dni) okres temperatury poniżej 15°C i powyżej 40°C

    2. przez krótkotrwały okres temperatury powyżej 100°C (np. rozgrzany garczek z podwójnym dnem postawiony bezpośrednio na blacie)

    3. nieustannym działaniem wody (pozostawiana kałuża wody na blacie lub nieszczelności w podłączeniach AGD mogą zniszczyć meble)

    4. bezpośrednim działaniem promieni słonecznych (drewniany blat w kuchni tuż przy oknie z wystawą południową, gdzie słońce operuje kilka godzin dziennie z pełną intensywnością może nie być dobrym pomysłem)

  2. Meble należy chronić przed bezpośrednim działaniem rozgrzanych naczyń, alkoholi oraz innych substancji chemicznych mogących uszkodzić ich powłokę.

  3. Gorące naczynia należy odstawiać na przeznaczone do tego podstawki lub deski.

  4. Nie używać szorstkich materiałów mogących uszkodzić powłokę ochronną (wszelakie mleczka i proszki stosowane do czyszczenia urządzeń sanitarnych na pewno zniszczę meble)

  5. Nie należy kroić bezpośrednio na blatach roboczych ani innych powierzchniach mebli do tego nieprzeznaczonych. (podobnie jak wyżej. Naruszymy w ten sposób powierzchnie ochronną materiału. Chyba że mamy surowy blat drewniany zamontowany z myślą iż w całości będzie służył jako deska krajalnicza)

  6. Często zdarza się iż zamontowane meble po obciążeniu wymagają korekty regulacji frontów. (dzieje się to zawsze już po wyjeździe ekipy montującej. Drobne regulacje można przeprowadzić w własnym zakresie)

  7. Nie należy opierać się o szuflady, fronty meblowe i relingi. (nawet najlepsze okucia Bluma bądź Hettichia można zniszczyć siadając na szufladzie)

  8. W trakcie gotowania należy włączać okap kuchenny, ze względu na wydzielającą się parę wodną, która w niekorzystny sposób może wpłynąć na fronty i korpusy szafek znajdujących się w pobliżu kuchenki. (dotyczy to w szczególności mebli o frontach foliowanych)

  9. Czajników elektrycznych najlepiej nie ustawiać pod szafkami wiszącymi (znowu gorąca para wodna i w szczególności fronty foliowane. Ale trzeba mieć na uwadze że nie ma elementów meblowych na które działałaby korzystnie)

  10. Zmywarka powinna być otwierana po około 15 minutach od zakończenia cyklu myjącego. (Jak wyżej. Jeśli mamy w kuchni fronty foliowane i zmywarkę będziemy otwierać od razu po zakończeniu mycia nie wytrzymają nawet roku. Uszkodzeniu może ulec również blat jak i elementy korpusu. Najlepiej czekać jak wystygnie całkowicie)

  11. Należy zachować szczególną ostrożność w obrębie łączeń blatów roboczych, zlewozmywaków oraz płyt grzejnych, aby nie zalegała w tych miejscach woda, która może spowodować zmiany objętości blatu które są nieodwracalne. Powierzchnie blatów laminowanych, w których nie występują rysy ani łączenia są wodoodporne, jednak zbyt długie zaleganie wody nie jest zalecane. (Wodę z blatów laminowanych, drewnianych bądź fornirowanych po zakończeniu pracy należy bezwzględnie ścierać, jeśli nam się nie chce albo o tym zapominamy to musimy liczyć się z jego zniszczeniem. Jedynymi blatami których woda „nie rusza” są blaty kamienne, mineralno-akrylowe lub szklane)



Warunki gwarancji:

  1. Reklamacje można składać w punkcie gdzie dokonano zakupu lub telefonicznie.

  2. W przypadku gdy wada stanowiąca przedmiot reklamacji jest według oceny gwaranta usuwalna, świadczenie gwarancyjne będzie realizowane w drodze naprawy.(Wadliwe fronty MDF foliowany zawsze będą wymieniane na nowe, fronty lakierowane w większości przypadków będą ponownie lakierowane, fronty fornirowane i drewniane w większości przypadków będą naprawiane, uszkodzone elementy blatów laminowanych w większości przypadków będą wymieniane na nowe)

  3. Jeżeli charakter wady nie wymaga jej usuwania w warunkach fabrycznych, naprawę wykonuje się u Kupującego. (będzie to dotyczyć głównie okuć meblowych)

  4. W przypadku konieczności naprawy w warunkach fabrycznych zastrzega się wymontowanie elementu na czas naprawy, a gdy wymontowanie detalu uniemożliwi eksploatację mebli, wmontowany zostanie element zastępczy.

  5. W przypadku gdy wada jest nieusuwalna element zostanie wymieniony na nowy.

  6. Reklamacje usuwalne u Kupującego będą realizowane w terminie do 14 dni roboczych.

  7. W przypadku usuwania wady w warunkach fabrycznych termin realizowania reklamacji może być wydłużony maksymalnie do 30 dni.

  8. Wady polegające na uszkodzeniach mechanicznych lub niezgodności kolorystycznej elementów kuchni Kupujący zobowiązany jest zgłosić bezpośrednio po zamontowaniu mebli w trakcie oględzin powykonawczych w obecności montażysty.

  9. Zwłoka w załatwieniu reklamacji nie zachodzi, w przypadku gdy przedstawiciel Gwaranta zgłosił się u Kupującego w uzgodnionym terminie celem dokonania oględzin lub załatwienia reklamacji, a nie mógł tej czynności dokonać z przyczyn leżących po stronie Kupującego.

  10. Jeżeli Kupujący dwukrotnie uniemożliwił dokonanie oględzin lub naprawy uważa się, że odstąpił od wszelkich roszczeń.

  11. Gwarancją nie są objęte różnice ilościowe bądź jakościowe oraz wady widoczne (np. uszkodzenia, rysy, pęknięcia, odkształcenia), które powinny być ujawnione w momencie dostarczenia mebli i nie zostały zgłoszone w trakcie oględzin powykonawczych

  12. Usterki powierzchni nieistotne dla użytkownika mebli i całkowicie niewidoczne po zamontowaniu zabudowy nie mogą być podstawą roszczeń gwarancyjnych.

  13. Gwarancją nie są objęte wady i uszkodzenia mebli kuchennych wynikłe z :

    1. niewłaściwego transportu mebli transportem Kupującego,

    2. niewłaściwego przechowywania mebli przez Kupującego po przyjęciu dostawy,

    3. wykonania zabudowy niezgodnie z zamówieniem-projektem i bez uzgodnienia zmian z projektantem,

    4. użycia niewłaściwych środków pielęgnujących,

    5. niewłaściwego montażu (w przypadku samodzielnego montażu),

    6. odbarwienia frontów wystawionych na bezpośrednie i długotrwałe działanie promieni słonecznych,

    7. uszkodzenia mechanicznego (uderzenia, otarcia itp.),

    8. długotrwałego kontaktu z wodą (zalanie),

    9. długotrwałego działania niskiej temperatury (poniżej +15°C),

    10. długotrwałego działania wysokiej temperatury (powyżej +30°C),

    11. bezpośredniego zetknięcia z ogniem lub silnie rozgrzanym przedmiotem,

    12. nadmiernego przeciążenia,

    13. samodzielnego demontażu i montażu przez Klienta.

  14. Gdy wada zostanie uznana za podlegającą gwarancji, firma Sorbus zobowiązuje się do jej bezpłatnego usunięcia w najkrótszym możliwym terminie.

  15. Wady nie objęte gwarancją będą usuwane odpłatnie.

  16. Roszczeniom reklamacyjnym nie podlegają właściwości charakterystyczne dla użytych materiałów jak np. w przypadku drewna lub okleiny naturalnej ich usłojenia, zróżnicowana struktura lub naturalne przebarwienie, a także niewielkie rozbieżności kolorystyczne w stosunku do prezentowanych prototypów. Oraz niewielkie różnice kolorystyczne i strukturalne pomiędzy płytą meblową a jej obrzeżem.

  17. Usługom serwisowym nie podlegają proste czynności, które użytkownik może wykonać we własnym zakresie np. wymiany żarówki, regulacja zawiasów, dokręcenia poluzowanej śruby, usunięcia zabrudzeń itp.

  18. Część oferowanych frontów meblowych wykonanych jest z drewna litego i okleiny naturalnej. Cechami drewna są niejednolitość faktury, zróżnicowana struktura, przebarwienia oraz sęczki. Te charakterystyczne właściwości dla materiału pochodzenia naturalnego, odróżniają drewno od tworzyw wytwarzanych sztucznie i nie mogą być przedmiotem reklamacji.

  19. Z powodów niezależnych od firmy Sorbus, niektóre elementy takie jak np. kolor czy rodzaj blatu lub frontu może zostać wycofany ze sprzedaży przez producenta. W takim przypadku Klient ma prawo wybrać substytucyjny materiał z aktualnej oferty naszej firmy.